2013. november 22., péntek

Catherine Fisher: Incarceron


CATHERINE FISHER Newportban, Walesben született. A mítoszok és a történelem mindig is elbűvölte – a University of Walesen szerzett diplomát angol nyelvből. Dolgozott tanárként és régészként, valamint oktatott kreatív írást a University of Glamorgan előadójaként. A Walesi Akadémia tagja. Elismert költő, regényíró, valamint kipróbált rádiós műsorvezető; rendszeresen előadásokat és felolvasásokat tart a legkülönfélébb korosztályok számára, ezenkívül oktatási és művelődési konferenciákat szervez. Newportban, Gwentben él. Számos díjjal és rengeteg kritikai elismeréssel büszkélkedhet. Versei megjelentek a vezető folyóiratokban és antológiákban. Megkapta a WAC (Writing Across the Curriculum) Fiatal írók díját, és megnyerte a Nemzetközi Cardiff Költőversenyt 1990-ben. Első regényét, a The Conjuror's Game (A bűvész játéka) címűt beválogatták a Smarties Könyvek lehetséges díjazottjai közé, a The Snow-Walker's Son (A hójáró fia) címűt pedig a W.H. Smith-díj listájára. Az 1980-as években kezdett gyerekeknek is írni; 19 regénye már 17 különböző nyelven megjelent, s legtöbb könyve vezette már a toplistákat. Ugyancsak népszerű a – ma már klasszikusnak számító – négykötetes fantasy, a The Book of the Crow (A holló könyve), a nemzetközileg is sikeres, háromkötetes The Oracle (Az orákulum), amelynek első könyvét a Whitbread Childrens Books-díjra jelölték, és amelyet több mint húsz nyelvre lefordítottak.

Tartalom: Képzelj el egy világot, amelyben nemcsak megállították, de vissza is forgatták az idő kerekét. Beköszöntött az örökké tartó 17. század, ahol csak a gazdagok élvezhetik a technika vívmányait.

Képzelj el egy börtönt, hatalmasat, amelyben a cellák és a folyosók mellett egész erdők, városok és tengerek is elférnek. Most képzelj el egy rabot, akinek nincsenek emlékei! Csak annyit tud, hogy Odakintről jött – pedig a börtönt évszázadokkal ezelőtt lezárták, és azóta csak egyetlen embernek sikerült kijutnia.

Aztán képzelj el egy lányt, aki egy nemesi birtokon lakik! A sorsa – úgy tűnik – megpecsételődött: megrendezett, szerelem nélküli érdekházasság vár rá. Ő azonban még nem adta fel, kiutat keres, és összeesküvések kusza hálójába gabalyodik.


Az egyikük Bent van, a másik Odakint, ám mindketten rabok.

Hát ez az Incarceron!

Amikor el kezdtem olvasni, fogalmam nem volt, mire számítsak. Eléggé meglepődtem az elején. Valahogy nem erre számítottam. A történet eleinte vad volt, brutális, és amíg ki nem derült, hogy börtönben játszódik, hát őszintén szólva nem tetszett. Aztán szépen lassan a történet kiteljesedett. Két szálon futott, amit nem is mindig vettem észre, hogy más helyszínen folytatódik a történet, mivel e-bookként olvastam. Nem tudom, hogy a nyomdai könyvben is így van-e, de többször összeért a két helyszín, elválasztás és új fejezet nélkül. Ezért néha nehezen tudtam követni az eseményeket, hogy mi, hol játszódik épp. Az már az én hiányosságom, hogy meg sem néztem a tartalmát, mikor a molypárbajra ezt bejelöltem olvasásra. Így a címe alapján én fantasyre számítottam. Legnagyobb meglepetésemre volt ebben minden. Sci-fi, kaland, akció, és jó nagy adag mese a szó nemes értelmében. Nem tudom, hogy valaha még egyszer el fogom-e olvasni, egyenlőre úgy hiszem, hogy nem, bár néha motoszkál bennem, hogy rosszul értelmeztem egy-egy cselekményt. Nem akarok spoilerezni, éppen ezért nem akarok idézni belőle. Egy biztos. Ez a könyv néha nagyon nem kötött le, néha viszont képtelen voltam letenni, és megpróbáltam kitalálni mi fog következni. Minden alkalommal melléfogtam. Főleg a végkifejlet volt számomra megdöbbentő, és kicsit sem volt olyan, mint ahogy azt én magamban elképzeltem.

Azt kell, hogy mondjam, összességében tetszett a könyv, bár számomra nem mindig volt emészthető, és miután kevés fantáziával rendelkezem, nehezen tudtam elképzelni egy egy jelenetet, mégis megérte elolvasni.

Történet: 8/10
Szereplők: 9/10
Ábrázolás mód: 10/10


1 megjegyzés:

  1. Egy ideje szemezek ezzel a könyvvel, mert a sztorija nagyon érdekesnek tűnik... de, azt hiszem, egyelőre még talonban tartom! :)

    VálaszTörlés